08 juni 2024

Gloster Javelin FAW.Mk.7

 För 1,5 år sen fick jag en modell av barnen i julklapp, en modell som tyvärr tagit alldeles för lång tid att få klar, men den har fått stå tillbaka för mycket annat. Nu är den dock äntligen klar!

Modellen är av fabrikat MisterCraft och är väldigt grov i såväl detaljer som ytfinish. Detta är inget märke jag kan rekommendera överhuvudtaget faktiskt. Satsa på en bättre tillverkare, även om det kostar några kronor mer!

Skalan är 1/72 och modellen är byggt rakt ur lådan med dekaler och allt. Målad med Mr.Paint och jag valde att måla större delen av kamouflaget på frihand, för att testa om jag kunde få till det tillräckligt bra. Jag är nöjd med resultatet, och maskinen pryder verkligen sin plats i hyllan. Detta är ett STORT flygplan!








1 kommentar:

Pingo sa...

Cool modell av ett coolt plan.