08 juni 2024

MiG-25PD Foxbat

 ICM MiG-25PD Foxbat är en riktig juvel bland mina senaste byggen! Kanske inte mitt normala ämnesområde, men när jag fick chansen att bygga denna åt Airfix Model World var det ingen tvekan, denna ville jag bygga!

Skalan är, som vanligt, 1/72. Riktigt fin modell som jag varmt kan rekommendera. Dock är det en fördel om man har byggt några modeller, då den är lite klurig att få ihop på ett bra sätt på sina ställen. Torrpassning är ett mantra som tål att upprepas om och om igen. Och igen.

Målad med i huvudsak Mr.Paint, Tamiya och Vallejo. Vädrad som brukligt med torrpastellkrita och diverse pigment för att få den där riktigt "ökenslitna" looken på henne. Målad och märkt som en kärra ur Libyens flygvapen nån gång på 80-talet. Dekalerna är rakt ur lådan, precis som kärran i övrigt. La till bälten på raketstolen av Tamiyatejp.







1 kommentar:

Pingo sa...

Coolt och snyggt!