13 augusti 2021

Airbus A320NEO

 Årets sjätte modell att bli klar är en Airbus A320NEO från Revell. Detta är deras nya släpp, där man kan bygga en A320NEO rakt ur lådan. Ett stort minus är dock att modellen kommer utan landställ, och med bara den ena typen av motorer (den som Lufthansa använder, vilket är de dekaler som följer med i lådan). Min lösning blev att maila Revell och fråga om jag kunde få köpa de saknade delarna. Döm om min förvåning när både landställ och rätt typ av motorer anlände någon vecka senare, utan kostnad för min del. Tack Revell!!


Modellen i sig är lättbyggd, med inga direkta problemområden, precis som sig bör på en modell av senaste snitt. Som brukligt fick jag spackla lite på kroppsskarven med superlim, men i övrigt klarade sig modellen helt utan spackel. 

Hon är målad med Mr.Paint och Tamiya, med vissa metalldetaljer i Vallejo Metal Colour. SAS-dekalerna är ett nytt släpp från eminenta Lima November, och de var väldigt lätta att få dit på modellen. Detta är SAS senaste målning, en i mitt tycke väldigt stilren och snygg målning, med ett framträdande "Scandinavian" på buken. En sparsam wash på, i övrigt inte vädrad nåt direkt, då dessa maskiner fortfarande är i princip fabriksnya.









Inga kommentarer: