19 augusti 2021

Embraer ERJ-195

 I rasande takt ångar det på, och sjunde modellen att bli klar för i år är en Embraer ERJ-195 från tyska Lufthansa. Förebilden är en maskin jag själv åkt med i, på resa mellan Tyskland och Frankrike. 


Modellen är en Revell, och är en av deras nyare modeller. Blev först utgiven som en ERJ-195 med dekaler från Air Dolomiti (den jag köpte), för att senare ges ut i sin kortare form (ERJ-190) med dekaler från just Lufthansa. Även här gjorde jag ett specialtrick och mailade Revell för att få köpa deras Lufthansadekaler. Till min stora förvåning (detta var före min A320NEO) kom ett dekalark med posten nån vecka senare, alldeles gratis! Tack Revell!!


Modellen i sig är lättbyggd, där den största utmaningen egentligen är målningsmässigt, och att försöka få till alla olika metallnyanser kring motorernas utlopp. 

Målad med i huvudsak Mr.Paint, och som sagt med dekaler från Revell. Dock provade jag en ny firma här för fönsterdekalerna, Authentic Airliner Decals, där varje fönster är individuellt färglagt med figur, tomt eller neddragen "gardin". 








Inga kommentarer: