24 juli 2010

Färdigdekalat!

Så har jag äntligen fått på alla dekaler på min Hornet. Åtminstone så långt jag kan för tillfället. Det som saknas är några dekaler på landställsluckorna, men det är ju gjort i ett nafs, så det är inget som behövs för att komma vidare i bygget. :)


Nästa steg blir att blanklacka modellen igen, innan det är dags att lägga på den sedvanliga washen. Får se när jag får tid till nästa steg, har lite byggen i fullskala att genomföra samtidigt, därav den något sparsamma uppdateringsfrekvensen.... :)

3 kommentarer:

Lasse sa...

Läckert med tigerränder på en geting!

Den är snygg med gråtonerna och kontrasten med röda märken och Tigermeetmärkningen.

Ska den vädras något?

Niklas sa...

Jo, undersidan, typ från bakkant på huvudställsbrunnarna och bakåt, brukar vara rätt skitig, så där ska det vädras ordentligt. I övrigt är Schweiziska bålgetingar rätt rena, dom verkar hålla efter sina maskiner lite.

Jag ska försöka jobba mig till nåt utifrån bilder, så får vi se vad det blir! :)

Mathias Andersson sa...

Ser bra ut! Det är nog inte många, här i Sverige i alla fall, som byggt en Schweizisk geting.
Blev själv stucken av en geting i går, tur att det inte var en sån här. Det hade nog gjort mer ont! :)