31 december 2013

Bokslut 2013

Efter mycket upp-och-ner vad gäller byggtiden i år, landar jag in på endast tre färdiga denna gången. Med en hel del tid borta i jobbet, får jag nog säga att det, i kombination med tidvis byggolust, satte käppar i hjulen för fler kärror. Precis som alla år, var målet även för 2013, fem klara kärror. Undrar när jag ska hinna "bygga ikapp" alla dom kärror jag ligger minus från tidigare år... :P

Först ut att bli färdigställd i år var min HH-60J Jayhawk i 1/72, som blev en riktig surdeg! Tanken var att jag skulle hunnit färdigt med den redan till hösten 2011, men så blev tydligen inte fallet..

Näst på tur att bli klar var min malaysiska F/A-18D Hornet i 1/72. Också något av en surdeg, påbörjad 2011 även den.

Sist ut för året var en civilkärra, en MD-81 i SAS-målning, skala 1/144.


2013 får nästan summeras som surdegarnas år, året då jag tog tag i ett antal (hade större ambitioner än "bara" 2) byggen som "bara blivit liggandes", och försökte få klar dessa. För vidare den ambitionen in i 2014, och håller tummarna för ett betydligt mer produktivt år!

Till er alla önskar jag ett Gott Nytt 2014, väl mött på nån tävling! :)

Inga kommentarer: