02 december 2014

Dekaldags!

Äntligen har det blivit dags för dekaler på min P-47! Tänkt som ett övningsobjekt för Alclad, och det är precis vad det blivit! Har också provat mig fram lite när det gäller dekalerna också, så jag har lite nyvunna erfarenheter. Ska se om jag kan utmana mig själv lite när det kommer till vädringen också. :-)

Dekalarbetet fortskrider i sakta mak, det blir inte mer än ett par dekaler per kväll nu. Mycket annat som kräver uppmärksamhet hemma.. :-P

Klar innan nyår? Håll tummarna! :-)

2 kommentarer:

Classe sa...

Klart den skall bli klar i år. Ser bra ut för att vara övningsobject. Är lite sugen på att testa alclad men är lite feg för lukt och rengöring av sprutan.

Niklas sa...

Tycker absolut du ska testa Alclad, Claes! Visst, det luktar en del, men det är det helt klart värt. Rengöringen är lätt, thinner är det som funkar.

Du hittar inte en bättre metallfärg... :-)