09 april 2008

Blandat från Open 2008

Utöver mina favoriter, som jag presenterade härom dagen, har jag valt att plocka fram ytterligare några modeller som av en eller annan anledning gjorde intryck på mig.

Först ut är en given J 26 Mustang, märkt F16-blå N. Hur kan jag undvika att ta med en kärra som heter "blå Niklas", min favoritfärg tillsammans med mitt namn. :)






På bild nummer två ser vi en mycket fin F-14A Tomcat, målad och märkt som en kärra ur VF-114 Aardvarks, som de såg ut på det glada 70-talet, innan planen blev grå och trista. Denna kärra kom trea i min klass, två poäng före min Harrier.



Nästa flygplan är byggt av en vän till mig och kom en poäng efter Harriern, på en stabil femteplats. Det är en F-101 Voodoo, målad och märkt som en kärra ur det amerikanska flygvapnet.









Sist, men absolut inte minst, vill jag visa en riktigt fin AJS 37 Viggen, målad och märkt som en kärra ur första divisionen på det numera nedlagda F10 i Ängelholm. Detta var en riktig godbit, kanonfint byggd och modifierad för att överrensstämma med ett serieproduktionsexemplar.

3 kommentarer:

Lasse sa...

Tjena! Fina bilder och inte minst fina byggen. Blir sugen på att åka till C4 i höst, men då måste jag lägga manken till och komma igång!JAG förstår hur du kunde fördriva så många timmar på tävlingen..hehe!

Niklas sa...

Hehe, skönt att nån förstår mig i alla fall.. :)

Jo, många snygga modeller var det. Måste fortsätta öva, så kanske man blir så duktig nån gång..

Anonym sa...

Tjena! Den där Voodoo:n ser riktigt riktigt bra ut!!! :)
Skämt åsido så tycker jag att din Harrier var riktigt bra! Enligt min mening så borde den placerat sig bättre. Men men, nu väntar Draken 1/48 på bordet för mig eller en F14 Black bunny eller en Pembroke eller.........!

/AMA