20 april 2008

Utflykt!

Igår var en utflyktsdag för en annan. Ängelholm och F10-museet var målet, givetvis med ett par stopp på vägen. Hobbyfixaren i Kristianstad var ju en självklarhet att besöka, likaså Hobbycenter i Helsingborg. Köpte på mig lite nytt superlim hos Hobbyfixaren, tre olika tjocklekar samt debonder. Har märkt att debonder kan vara bra att ha hemma, så man kan komma loss om man nu råkar limma fast sig, eller om man får plastdetaljen på fel ställe.. :p


Hos Hobbycenter hittade jag en gammal Fujimi Spitfire Mk.XIX, i 1/72. Den inbitne vet att det var denna version vi hade i Sverige, benämnd S 31. Dekaler till den blir ett senare problem. Hittade även lite nya dekaler, bland annat kronmärken och de som visas på bilden, dekaler till den P-51D Mustang i skala 1/48 som jag köpte på mig uppe på IPMS Open i år. Givetvis ska den bli svensk, förmodligen en maskin från F4 Östersund. Dekalarket innehöll även dekaler till en S 31 Spitfire i 1/48, men jag har inga planer på att bygga en sån för tillfället. Vet inte ens om det finns nån vettig byggsats att göra en sådan av...

1 kommentar:

Lasse sa...

Hejhej... En fråga till ett "proffs"..!? Hur får man tag i svenska low-vis dekaler (de grå alltså..)i skala 1:32? Håller på med ett What if-projekt och skulle behöva sådana. :-) /Ha det!