22 oktober 2008

Delta uppdatering!

Tänkte passa på att uppdatera lite om min A-7D Corsair II som just nu ligger på byggbordet. Det har faktiskt gått förvånansvärt fort (för att vara mig..) att få ihop den här kärran! Påbörjade ju henne i början av månaden, och att näst intill ha klar en kärra på en månad är en smärre sensation för mig! En i halvåret är nog mer normalt... :p


Hur som helst har jag kommit en bra bit på väg nu. Kärran är hopmonterad som hon ska, och nu under kvällen har jag både pre-shade:at och målat undersidan. Ska försöka få henne rätt sliten, då dom stod ute och användes flitigt under den här perioden av karriären. Blir lite bra och nyttig övning för mig med färgsprutan också, att försöka få till det. :)


I morgon kan jag förhoppningsvis få på de tre färgerna som ska vara på ovansidan, samt måla smådetaljer såsom landställ, vapen och lavetter. Med lite tur blir det dekalering på fredag, så hon får följa med till Malmö till helgen. Dags för modelltävling igen..



Wish me luck! ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser ut att bli en höjdare! / AMA