02 oktober 2008

Seven Delta

Efter vissa icke närmre specificerade motgångar på byggfronten drog jag i förrgår igång ett nytt projekt. En A-7D Corsair II, som ska få den klassiska "Vietnammålningen" med mörkgrön/ljusgrön/brun ovansida och ljusgrå undersida. Hobbyboss är fabrikatet och skalan är 1/72, som vanligt. :)
Denna kärra tänkte jag försöka bygga hyfsat snabbt, och nu verkligen hålla planen, därför har jag gjort upp en liten checklista jag följer under det här bygget, allt för att verkligen se till att jag bygger, och inte pysslar med massa annat onödigt trams. Planen är att hinna klart med kärran så den kan följa med på C-4 Open, som går av stapeln sista helgen i oktober. Denna gången ska jag faktiskt hinna, så är det bara!
Massor med bomber och övrig last ska hängas på den här lilla gynnaren innan hon är klar. Tanken är att hon i slutändan ska ha ett tiotal bomber, två extratankar och ett par AIM-9 Sidewinder också, för självförsvar.
Målningen blir som sagt det så kallade SEA-kamouflaget, SEA står för South East Asia, bestående av tidigare nämnda färger. Det var US Air Force (amerikanska flygvapnet) som flög med kärrorna målade på det sättet, Flottan hade ju sina målade i vitt och grått. Målning och märkning direkt ur lådan, det var faktiskt ett helt okej alternativ som följde med! :)
Njut av bilderna, mer kommer så småningom!

Inga kommentarer: