06 januari 2009

Hornet update!

Kan inte lova att torkan är över, men jag vet i alla fall att det känns roligt att bygga igen. Dessutom har jag faktiskt fått lite gjort också! Har bestämt mig för att ta tag i de projekt jag har liggandes, istället för att påbörja nåt nytt. Således är det nu dags för min Hornet att bli färdig.


Jag har, som jag tidigare skrivit om, fått på sista färgen, dessutom har hon blivit blanklackad också. Igår satte jag dit dekalerna. En kuwaitisk Hornet har faktiskt bara nationalitetsmärkning på fenornas yttersidor. Det sitter inget vare sig på nosen eller på ovan- eller undersidan av vingarna. Konstigt, men sant. Dock får man väl säga att kamouflaget visar att det är en kärra från Kuwait, då inga andra länder har denna målning.

Ikväll åker blanklack på, sen är det dags för vädring (nersmutsning). Det ska bli riktigt roligt, jag har lite bra idéer om hur hon ska se ut i slutändan. Sen gäller det ju bara att få henne dit också.. :p

Håll utkik i framtiden, mer kommer!!

Inga kommentarer: