07 februari 2009

Draken time!

Dags för en liten uppdatering på den gula 35:an nu igen. Inte jättemycket gjort, har bara målat landställsbrunnarna. Dessvärre följde lite gul färg med tejpen när jag maskade av efter att jag målat det metallrena på undersidan, så jag har lite bättringsmålning att göra innan dekalerna åker på. Men det är fort gjort, tänkte fixa det under morgondagen..

I övrigt har jag hunnit sätta igång med ett nytt roligt bygge, också det ett Drakenbygge! Denna gången är det i den större skalan, 1/48. Modellen är Hasegawa och dekalerna kommer från den amerikanska firman TwoBobs. Ska göra 35475 från F18 Tullinge, den helröda kärran som målades inför nedläggningen av Hufvudstadsjakten, 1985.

Denna kärran har jag faktiskt hunnit rätt långt med, hon är hoplimmad och klar, fena och vingar är ditlimmade och klaffarna avsågade. Som sig bör på en Draken, som alltid var fallet på marken, kommer jag göra klaffarna lite hängande. Scratchbygger detta, då jag inte tycker det är värt att kosta på ett resinset för detta ändamål. Det var allt för denna gång. :)

1 kommentar:

Lasse sa...

"Gult är fult...!" men du har fått till en snygg färg på din modell! Helt klart en som kommer att sticka ut lite bland de andra...läcker!! Ser fram emot en lagom schyst vädring.