06 december 2011

Lite gjort på byggmötet...

Byggmötena är ju förbaskat trevliga och man får faktiskt lite gjort allt som oftast. Ibland med betoning på lite, då det blir lite väl mycket prata och fika, på bekostnad av byggandet.. :p

Men jag klagar inte, det är bara trevligt!

Jag har kommit vidare lite med den norska F-16:en, fått på fler dekaler. Inte speciellt mycket kvar nu på dekalsidan, sen är det bara en blanklack, en wash och en mattlack kvar innan hon är klar. Givetvis återstår ju plockandet med alla smådelar efter mattlacken också, men det brukar inte ta så lång tid ändå. Just 17, jag har ju beväpningen kvar att ge mig på också, det hade jag glömt! Usch och fy, den måste jag ta tag i! Blir den kvarlämnad till sist finns ju risken att den aldrig blir klar.. :p


Sist men inte minst har jag utlovat bilder på min Red Arrows Hawk, så här får ni två stycken. Håll till godo! :)

2 kommentarer:

Rickard sa...

Produktivt!
Själv får jag aldrig så mycket gjort på mötena men det säger nog mer om mig=)
Kul med röda fåglar mellan alla gråa.
Blir jätte bra!

Magnus sa...

Byggmöten är alltid trevliga men de har dessutom en annan bieffekt som är rätt nyttig: ofta kan man få en massa tråkjobb gjort som man bara inte gitter göra hemma! Jag och en byggkompis som bor några hundra meter härifrån brukar köra på torsdagkvällar när barnen lagt sig, efter två timmar så är helt plötsligt alla hjulen maskade, robotarna rensade och spacklade, alla otäcka småtexter ditpetade... Listan kan göras lång och under tiden har man dessutom haft trevligt!