17 oktober 2009

Viggen's lair

Har fått lite fart på byggandet nu, äntligen fått lite mer gjort på nånting över huvud taget. Det jag jobbat vidare på nu är min Viggen, där jag limmat fast lite resin, samt scratchbyggt lite detaljer.

Började med att fälla klaffarna på canardvingarna. Ristade lite försiktigt i skarven på undersidan, så godset blev lite tunnare, därefter böjde jag försiktigt ner klaffen. Just för tillfället har den inte sin rätta vinkel, det ordnas till sen när jag limmar dit den på kärran. Har även lagt till en virveldelare, en liten vinge som sticker upp på ovansidan av canarden.



Sen har jag filat lite på ryggåsen också, lagt till antennen för FR31, GPS och transponder. Har även sågat ut för kylluftsutsläppet och fixat till detta. Just nu ser det lovande ut, men vi får väl se om det behöver fixas till något efter lite grundfärg.



Nästa delprojekt blev att få till urtaget för "millan", reservgeneratorn som sitter på vänstra sidan. Limmade dit resinbiten som visar vad som finns inuti. Det blev väl sådär, så här måste jag justera lite.



Har även försökt scratchbygga en panel till baksitsen. För att vara mitt första försök tycker jag det blev helt okej! Nu ska jag bara få till resten av bakre cockpit:en också.. Till den främre har jag massa resin, och skulle inte det räcka finns det lite fotoets att pynta med också!



Sist, men inte minst, har jag påbörjat byggandet av luftintagskanaler. Inte helt lätt, men får jag till det kommer det bli riktigt snyggt! Ska även scratcha första fläktsteget på motorn sen också. Kan, som sagt, bli riktigt bra! Bara jag håller tungan rätt i mun och har tålamod.. :p


2 kommentarer:

Mathias Andersson sa...

Aldrig fel med VIGGEN!

JohanL sa...

Snyggt det blir Najk.