18 april 2010

Bålgetingen rullar vidare...

Bygglördagen igår var verkligen bra för mig, den har gett mig vind i seglen, så att säga. Jag är inne i ett stim nu, när jag tycker modellbygge är kul igen, framförallt det här med att måla! Har på mina senaste modeller haft lite problem med att ytan när jag målat blir lite sådär skrovlig nästan, så kallad apelsinskalseffekt, men nu tror jag att jag kommit på lösningen! Igår på bygglördagen provade jag att höja trycket avsevärt när jag sprayar akryl. Har runt 20 psi i tryck nu, nästan 2 bar, och det gjorde verkligen skillnad! Ska fortsätta exprimentera, men nu ser det faktiskt riktigt bra ut igen! :)

Det jag fått gjort idag är att jag målat hjulhusen på min Schweiziska F-18. Följde mitt "standardrecept" och grundade med Tamiya Nato Black, för att därefter lägga på vitt. Nästa steg på denna blir att måla färgen på ovansidan, därefter är det dags för lite detaljmålningar och så småningom lite dekaler. Hoppas det inte tar lika lång tid till nästa uppdatering som det gjorde mellan förra och gången innan.... :p

3 kommentarer:

Elias sa...

Det där blir jättebra! Kul att du har kommit igång igen :)

Väntar även med spänning på din CH-46, är ju bara däcken kvar ;)

Lasse sa...

Nu är det fart i skogarna i Småland! Äntligen en udda F-18 med grymt läckra fenor. Det var bra att det löste sig med målningen...det räckte med högre tryck!?

Kul att du bloggar igen!

Niklas sa...

Ja, högre tryck verkade vara lösningen. Men, som sagt, jag ska fortsätta exprimentera lite, och se om jag kommer fram till nåt mer..

Hjulen på CH-46:an är faktiskt målade, ska bara se till att limma dit dom också! :p

Blir nog tid över imorrn...