25 april 2010

CH-46E Sea Knight done!

När jag påbörjade CH-46:an hade jag som mål att få den klar till början av februari. Det skulle bli något av ett snabbygge, en månad räknade jag med att det skulle ta. Jag hade henne till 85% klar efter en månad, men sen var det dom där sista små detaljerna som skulle ta sån tid! Jobbet kom emellan, hemmet kom emellan, massa annat kom emellan och till sist hade till och med två månader gått. Nu har det till och med gått över tre månader, men nu är hon äntligen färdig!

Det är knappast en av mina bättre modeller, men jag är ändå klart nöjd med den, måste jag säga. Har provat lite nya tekniker och lärt mig mycket på vägen. Framför allt har jag nu en hyfsad helikopter i modellhyllan också! :)

Nog snackat, här kommer lite bilder! En utförlig byggrapport kommer vid ett senare tillfälle. :)

4 kommentarer:

Lasse sa...

Äntligen en helikopter på din blogg!

En vacker skapelse i vitrinskåpet. Du kan väl ta med den till jobbet en dag! Jag är lite nyfiken på hur dina rotorhuvuden blev!?

Johan L sa...

Riktigt nice Najk.

Mathias Andersson sa...

Ser shysst ut! Är det en individ som flög i Vietnam? Ta med den på nästa träff!

Niklas sa...

Tack gubbs!
Inte en susning om det flög i 'Nam eller inte, jag bara tog dekalerna ur lådan.. :p