27 februari 2013

Temabygge 1/32

Så har jag kommit till avslöjandet av mitt bidrag till IPMS Sydosts temabygge! Dom flesta har nog haft en liten föraning, eftersom valet egentligen bara stått mellan två av mina modeller, men nu har jag fattat mitt beslut!

Modellen jag tänkt bygga är Academys F/A-18C Hornet och skalan är 1/32, vilket även är temat för gruppbygget. Har de senaste veckorna handlat på mig lite "lull-lull" till modellen, tanken är att jag ska detaljera den lite.

Följande har jag tänkt ska få vara med:
  • G-Factor Models Landing gear (vitmetall)
  • Rhino Modelworks Exhaust set (resin)
  • Rhino Modelworks Seamless intakes (resin)
  • Aires F/A-18C Hornet cockpit (resin)
  • Lion Roar F/A-18C detail set (fotoets)
  • Eduard F/A-18 placards (fotoets)
  • Eduard F/A-18 paint mask
  • Fightertown Decals F/A-18C "VFC-12 AMBUSH"
En diger lista, men dom flesta detaljerna kräver i princip bara målning för att komma på plats i modellen. Dekalarket är nog det som kommer ge mest liv åt modellen, då den kommer bli riktigt färgglad i det målningsschemat!

Mer kommer tids nog... ;)

3 kommentarer:

Mathias Andersson sa...

Den där kan bara bli mäktig!

Det är jag som tagit bort en kommentar innan pga att jag råkade göra inlägget från Johannas konto. Hon var inte utloggad.

Rickard sa...

Lycka till! Hoppas att få se en uppdatering snart:)

Med vänlig hälsning,
Rickard

Niklas sa...

Tack grabbar! Jag hoppas verkligen jag förmår göra modellen och allt godis rättvisa nu bara! :)