06 februari 2013

Surdeg färdig!

Egentligen känns det inte helt rättvist att kalla denna för surdeg, då den i olika omgångar helt enkelt bara glömts bort eftersom den varit "undangömd" på ett ställe där jag normalt inte har mina ofärdiga modeller. Hur som helst är det i alla fall årets första som blivit färdig, och det är rätt bra för att vara mig såhär tidigt på året. :)

Hur som helst, det är HobbyBoss' HH-60J Jayhawk, i tappning från U.S. Coast Guard. Modellen i sig är relativt bra tycker jag, med bra passform på de allra flesta ställena. Ganska lättbyggd, och med stort utrymme för superdetaljering, om man så orkar. Det enda som jag egentligen kan sakna i byggsatsen är den lite mindre extratanken som sitter på högra sidan, samt fler märkningsalternativ. Det följer bara med ett alternativ i byggsatsen.

Modellen är målad med lite olika fabrikat, men övervägande Tamiya. Det oranga är dock en Xtracolorfärg, nummer X104 "international orange". Har läst på en hel del forum för att få till "rätt" orange färg, men åsikterna går isär rätt mycket, beroende på vem man frågar. Denna var det dock flest som tyckte var rätt, så för mig fick det bli den. Jag är inte helt övertygad än dock, om man jämför med bilder känns den lite för lite röd, och för mycket just orange.

För en gångs skull lyckades jag också få till en basplatta till modellen! Inget avancerat, men det räcker ju faktiskt. Det lyfter modellen så mycket mer än om man bara har den fristående, speciellt på tävling.

Nog om detta, nu till bilderna! :)


 

3 kommentarer:

Magnus sa...

Surdeg är inte bara trendigt (åtminstone där jag bor...), det får även lov att ta tid! Snyggt färgschema och som vanligt ett väl skött hantverk!

Hälsningar

Magnus

Mathias Andersson sa...

Otroligt snygg! Den ser riktigt bra ut! Snyggt vädrad också.

Niklas sa...

Tack för de värmande orden killar!

Dessvärre är jag rädd att hon inte tål någon närmare fingranskning. På slutet ville jag mest bara bli färdig, så det blev väl kanske inte så bra som jag skulle kunnat gjort det.. :P