03 november 2017

MiG-15 UTI

Årets andra färdiga modell blev också den en metallblank maskin. Detta bygget är en MiG-15 UTI från Ilmavoimat, finska flygvapnet.

Modellen är från Eduard, och skalan är som vanligt 1/72. Byggd rakt ur lådan, faktum är att jag köpte en modell utan vare sig byggbeskrivning eller dekaler, så kallade "overtrees", som går att beställa direkt från Eduard. Dekalerna är från Galdecals, som har ett mycket fint dekalark för bland annat finska MiG-15.

Har målat denna i huvudsak med Vallejo Metal Color, men även lite "vanlig" Vallejo Model Air, Tamiya och cockpitfärg från Ammo of Mig. Vädrad med torrpastellkrita. Har lagt till antenntråden mellan fenan och cockpitsidan av "EZ Line", som är en flexibel, tunn, elastisk tråd, speciellt framtagen för riggning och dylikt.

Nu lite bilder!










Inga kommentarer: