08 mars 2018

S 31 Spitfire

Detta får jag nog kalla ett ordentligt snabbygge, för att vara mig. Påbörjad lite försiktigt i september 2017, klar nu, början av mars 2018. Kunde egentligen varit klar minst ett par månader tidigare, har bara inte "fått tummen ur", som det heter...

Modellen är Airfix Spitfire PR.Mk.XIX i 1/72. En av de första lådorna efter Airfix "omstart", så det är försänkta panellinjer och hyfsat fin detaljering. Panellinjerna är kanske något djupa, men det är inget som direkt stör mig i alla fall.

Lättbyggd är den, i princip bara ramlar ihop av sig självt. Istället för dekalerna som följde med lådan, valde jag dock att använda de mycket fina S 31-dekalerna från Moose Republic. Kan varmt rekommendera dessa dekaler, tunna och lättjobbade, och smiter ner fint i panellinjerna. Kärran är till största delen målad med Vallejo, Gunze och Tamiya. Ganska sparsamt vädrad, då dessa kärror tenderades att hållas ganska rena. Enda tillägget jag gjort själv på denna, är säkerhetsbälten i cockpit, samt att jag bytt ut huvudhjulen mot ett par i resin.









1 kommentar:

Pingo sa...

Fin! Bra limmat :P