04 februari 2008

Norska huggormar...

Jag har till den sista mars på mig att få klart mina F-16 som är på byggbordet för tillfället. Håller på med en så kallad "Group Build" på nätet. Det innebär helt enkelt att man har ett visst tema man ska bygga, under en begränsad period, allt för att inspirera folk och kanske få dem att bygga lite mer och lite oftare. :) Jag själv är med i en sådan, som heter Viper 2.0. Man ska bygga F-16 i alla dess versioner och målningar och skalor. Tre stycken tänkte jag bli klar med, dels den stora i 1/48, samt dessa två nya skönheter.

Det är Revells byggsatser i 1/72 och representerar en ensitsig och en tvåsitsig. Båda är av den modifierade varianten, kallad F-16AM (ensitsig) och F-16BM (tvåsitsig). Har lyckats pilla ihop kroppen och målat cockpit och huvudställsutrymmet. Lite slipning på kroppen, eventuellt någon liten spackling också, sen ska det nog kunna vara dags för målning! Enkel färgsättning på de norska kärrorna, en grå nyans över hela kroppen. Sista mars är slutdatum för Group Build:en, så då måste alla tre vara klara, men nejdå, jag känner ingen press.....

2 kommentarer:

Lasse sa...

Nu jäklar har du tänt zon 3... Det är så kul att du är tillbaka med dina tips och trix. Om jag hade haft hälften av din kunskap så blir jag nog klar med mina 45 obyggda modeller...men jag måste ju fylla garaget med nåt,eller hur Nut.
"Mot oändligeheten och vidare..."

Niklas sa...

Hihi, man tackar för de vänliga orden! :) Jag har ju läst en hel del på internet, samt ett gäng tidningar, så visst, kunskapen finns. Nu gäller det bara att få till det i verkligheten också, det kan bli lite svårare.. ;p

Nu ska jag lägga på dekaler på min Harrier! Bilder kommer ikväll.. :)