11 februari 2008

Johan Vit?

Lade på ett lager primer på min 35:a som jag har på gång. Primern lägger man dels för att kommande färglager ska fästa bättre (bör företrädesvis vara matt, iaf enligt mig..), men även för att kolla av skarvarna man spacklat, de nya panellinjerna man ristat in, och så vidare. Man kollar helt enkelt att kärran ser bra ut med färg på, så att man kan fortsätta måla, eller om man måste göra om spacklingen på nåt ställe.

Vit färg la jag på min Draken, som rubriken antyder. Hittade ett par ställen där jag inte är helt nöjd, som jag var tvungen att åtgärda innan bygget gick vidare. Mer spacklande och slipande, är inte helt säker på att det blev 100 den här gången heller. Nåja, nu får det vänta tills nästa gång jag har tid med henne.. Ingen stress, då blir det bara dåligt! :)

1 kommentar:

Lasse sa...

"Johan Vit"...måste vara ett stabsplan om du behåller färgen. Glöm inte i så fall att ha en bred stege så att gammel-gubbarna inte trillar ner..hehe.
Det är väl bra att grunda med den ljusa färgen för att få djupet i det gula sen, men om man ska måla med dayglow-orange(typ 10:an), vilken färg bör jag grundmåla med då? Ha det...