07 februari 2008

På bettet!

Idag har vart en hyfsat produktiv dag på modellfronten. Har slipat till de två små, som ska bli norska. Där återstår att få på luftintag, radom (nos), fena och utblås, sen är det dags att måla! Torde få ihop det där nästa helg jag är hemma, måste nästan få ihop det, om dom ska hinna bli klara till sista mars, då gruppbygget tar slut.. Sen hägrar förstås IPMS Open också, första helgen i april. IPMS står för International Plastic Modellers' Society och är en förening för modellbyggare, helt enkelt. Deras årliga tävling heter i Sverige IPMS Open och brukar hållas första helgen i april i Stockholm. Närmare bestämt i Skytteholmsgymnasiet i Solna. Förra året ställde jag ut två modeller, målet i år är att ha med fler än så. Harriern hinner bli klar, sen har jag ju min lilla F-16 som jag byggde förra året. Denna stora Viper tänkte jag också hinna klart med, och förhoppningsvis då också med mina två små norska huggormar. Hujja, kommer ju bli rena Falconkavalkaden där uppe från en annan, fyra stycken! :p

Fick lite målat på den stora huggormen idag också. Pre-shadeade undersidan samt bränsletankarna på henne och när det fått torka ett par timmar la jag på den grå färgen också. Bilderna gör inte målningen rättvisa, pre-shaden syns betydligt bättre i verkligheten. Blev nöjd med resultatet, känns som den här kärran kan bli rätt bra! Fick på blanklack på min Harrier också, nu är det bara nedsmutsning kvar. Nära nu... ;)

Håll till godo! :)

2 kommentarer:

Lasse sa...

Hejdu hejdu...har inte hunnit med nåt limmande den här helgen heller...suck! Bara tittat på innehållet i två HH-60H Seahawks, är duktigt sugen på att sätta igång, men har ju en Hkp11 (412) och en UH-1N Twin Huey (Belize) på kö som måste fixas innan nästa projekt. Däremot har jag förberett en platta för tre "kärror" som ska målas precis som förra gången.
Du verkar visst känna av att Open närmar sig med stormsteg...eller har jag fel!?

Niklas sa...

Oh ja, visst närmar sig Open läskigt fort! Blir alltid så, varje år, det är ju märkligt.. :p

Nåja, nåt mer ska jag väl hinna klart med, hoppas jag... :) Får ta och bygga en HKP snart nån gång också, har ju några som väntar..