27 mars 2008

Tur i oturen!

Idag kan man verkligen snacka om att jag hade tur i oturen när jag la på dekaler på fenan till min stora F-16. Råkade klanta mig lite med en av dekalerna, måste kommit åt med nån del av en nagel eller nåt, för helt plötsligt saknades det en bit av dekalen där den satt på sin plats. Klart obra!!

Som tur var har jag ju en likadan modell till, så det blev till att hastigt och lustigt ta fram dekalerna från den och ersätta den numer inte så hela dekalen. Turligt nog går det att lyfta dekaler om de inte hunnit torka in. Mycket vatten och en rätt spetsig pensel, så man får in vattnet under dekalen, så går det bra. Nu är i alla fall fenan dekalerad på båda sidor, det som återstår är ett lager klarlack, en wash (nedsmutsning) och sen mattlack, sen är den helt klar. Blanklack imorrn, wash och mattlack på söndag. Så får det bli! Fälltankarna har samma status, dekalerna åkte på där idag också. Samma procedur väntar där med, sakta men säkert tar hon form... :)

1 kommentar:

Lasse sa...

Snacka om tur att du har så många i lager. Kanske lite sent att ändra utseendet "så här en vecka kvar"?! Lika kul och inspirerande att kika på dina plastmaskiner. Kommer gärna förbi fler gånger...eller ni hit förresten. Ses på måndag! Ha en lyckad helg:-)