02 januari 2020

Årsbokslut 2019

Då har det blivit dags att återigen summera byggåret som gått. Tiden rullar på i raketfart måste jag säga. Detta till trots har jag lyckats färdigställa fler modeller än mitt uppsatta mål på fem stycken. I år blev det sex modeller klara, hör och häpna!

Först ut på året var en Italeri UH-1F Huey i skala 1/72




Näst på tur var en Hasegawa F-15C Eagle, en modell som jag påbörjade för riktigt länge sen, redan 2008! Skalan här är också 1/72



Årets tredje modell att bli klar var min Airfix BAe Hawk T.Mk.1 i 1/72 från den brittiska uppvisningsgruppen Red Arrows. Denna fick en lite annorlunda basplatta, som lyfter modellen ytterligare ett snäpp.



Fjärde modellen för året blev min del av ett gruppbygge ihop med Mathias och Lasse, nämligen en Tamiya F-16C Falcon Block 30 i splinterkamouflage, i skala 1/72.



Årets femte modell blev ett snabbygge i ordets rätta bemärkelse. Denna gången färdigställde jag en Airfix Jet Provost T.3. Skalan är 1/72, precis som på resten.



Sjätte modellen för året att ta plats i vitrinen blev Wolfpack D:s fina T-2 Buckeye ur U.S. Navy. Skalan, som alltid detta året, 1/72.



2 kommentarer:

Pingo sa...

Vilket härligt bokslut!

Lasse sa...

Kul att se ditt bokslut :-)

Du är en superduktig byggare, och det är kul att du ska publicera din F-16C Alaskan Aggressor i nästa nummer av AIRFIX... GRATTIS till gott jobb!