31 oktober 2007

Harrier II+

Ett flygplan som alltid fascinerat mig är McDonnell Douglas AV-8B+ Harrier, eller egentligen Harrier i alla dess varianter. Specifikt den här versionen dock, som ser lite sådär "häftig" ut med sin långa radarnos.

Detta är ännu ett flygplan som byggs direkt ur lådan, utan nån form av resin eller fotoets. Känns nästan som jag laddar upp med några "enkla" flygplan inför nåt kommande svårare bygge. Kan så vara, men det är inget jag reflekterat över tidigare, eller ens planerat. :p Skulle i för sig kunna vara efterdyningarna av min ytterst späckade F-16C i 1/72, som fick massa resingodis. Nåja...

Har kommit rätt så långt på den här ändå, lyckats måla cockpit och få ihop den till ett flygplan. Har även spacklat alla skarvar. Återstår bara att rista tillbaks de panellinjer som försvunnit under slipningen. Luftintagen ska också sättas dit och spaklas på plats, sen ska hon nog vara klar för målning. Många flygplan på väg in i "målningshallen", känns det som. Men det är bara roligt, då får jag tillfälle att öva upp min förmåga! :) Målning och märkning på den här lilla fågeln då? Det blir också direkt ur lådan, en kärra ur U.S. Marine Corps. Ingen aning om vilken division, har inte brytt mig om att lägga det på minnet faktiskt. I framtiden är jag dock rätt sugen på att göra en kärra ur italienska flottan och faktum är att jag har en till, likadan byggsats som ligger redo för det projektet. Då blir det dessutom en del "lull-lull" på kärran, i form av fotoets och kanske även resin.. ;)

Färdigställandet av den här ligger nog också på andra sidan nyåret, tror jag. Känns inte som jag kommer hinna med henne på rätt sida året i alla fall, men man ska aldrig säga aldrig! Jag har ju fortfarande mitt mål att få klart fem kärror i år. Three down, two to go. Fast där ligger nog min F-15C Eagle klart före i kön!

1 kommentar:

Lasse sa...

Hallå där...! Snart har du lika många påbörjade "projekt" som mig. Du har sett till att mitt intresse för plast har kommit tillbaka även om det är mycket damm att blåsa bort. Keep on glueing!!