30 december 2007

Harrier del 4


Grå färg nummer två har kommit på plats på Harriern nu. Har insett att jag inte kommer hinna klart med henne till nyår, då nyårsafton är i morgon, men strax efter bör hon vara klar. En vecka eller två in på nya året, sen ska hon förhoppningsvis vara färdig. Jag lovar ingenting, eftersom jag är borta rätt mycket, men januaris utgång är något av en deadline för mig.

Känns som jag tonade ner pre-shaden lite för mycket den här gången, det lyser inte igenom riktigt lika mycket som på undersidan. En svår balansgång, det här, det måste jag säga. Nu är det bara en mörkt grå som ska på plats på ovansidan, får vara lite försiktigare med den. Tror jag inte riktigt tänkte på att ju mörkare färg, desto bättre täcker den, så jag körde på ungefär på samma sätt som med den ljusgrå på undersidan, så blev det som det blev.. :p Kanske får post-shadea lite i efterhand istället. Hon ska ju trots allt skitas ner lite, så i slutändan blir det nog rätt bra ändå, ska ni se!
Gott Nytt 2008 på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott nytt år! Hur många hann du med 2007 och hur många ska du hinna med 2008?

Anonym sa...

Vackert Niklas. Testade preshade på min 39:a..det är svårt att inte lägga på förmycket färg sedan...fick samma effekt som du..syns knappt. Men du..fan va gött med en airbrush :P
Gott nytt år på dig din plastfräsare.