28 december 2009

Färgfemman

Mustangen tar form, jag får på mer och mer Alclad! Provade att polera lite, för att se om jag kunde jämna till ytan innan nästa lager. Nja, jag kunde nog konstatera att underarbetet är det som gör hela skillnaden för en slät yta. Polera i efterhand tar tid, det är bättre och lättare att göra det ordentligt redan från början.

Efter poleringen la jag på ett nytt lager med Airframe Aluminium, sen var det bara att börja leka med panelskiftningar och sånt! Hittills har jag fått på tre olika nyanser, då är Airframe Aluminium medräknat, men fler lär det bli! Har minst en nyans till jag tänker lägga på, sen får vi se vart det slutar.

Här kommer lite "före"- och "efter"-bilder, så ni kan se skillnaden. Det syns att det är olika nyanser i alla fall, och det var ju det som var målet. :)









Har även lyckats få färg på fälltankarna, dom ska minsann få hänga på!



Sen har jag grundat propellern med aluminium också, tänkte skava fram lite på framkanterna av bladen, sen när jag fått på det svarta och gula. Eventuellt försöker jag mig på salt-metoden, men där får vi se, har inte bestämt mig än. OM jag använder mig av den metoden ska jag absolut berätta mer om vad den går ut på. Tills dess får ni vara nyfikna... ;)


1 kommentar:

JohanL sa...

Riktigt nice knutte.