23 januari 2010

Från grått till svart

Har fått lite påpekande om att den grå färgen bak vid utblåsen på min CH-46, kanske var lite väl ljus jämfört med referensbilder. Efter lite kikande på bilder (Tack Lasse!), kunde jag själv konstatera att påpekandena var helt rätt. Därför målade jag idag om det grå med en mer svart ton. Inte helt säker på att jag är 100 nöjd fortfarande, men resten löser jag sen med torrpastell, när jag ändå ska smutsa ner kärran. Hur som helst tycker i alla fall jag att det blev bättre, men ni får bedöma själva! :)

Vänster sida före ommålning...

...och efter...

Höger sida före ommålning...

...och efter...

3 kommentarer:

Lasse sa...

Det ser mer rätt ut...:-)

Lycka till med dekalsättningen - bro´!

Mathias Andersson sa...

Kollade in bilden Lasse hittat och får nog säga att det ser mer rätt ut nu. Tror det blir kanon med lite torrpastell mot den bakgrunden!

Niklas sa...

Tack gubbs! Kom gärna med mer kritiskt granskande, det är precis vad jag behöver! :)

Ibland är det ju svårt att se dom här detaljerna själv...